سئو چیست؟

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادل کلمه ی SEO و یا بهینه سازی موتور جستجو را دارد. به منظور بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندار های موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق انجام میگیرد. فاکتورهای زیادی در سئو سایت شما تاثیرگذار هستند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا تا لینک‌ های ورودی به سایت شما از سایت‌ های دیگر، گاهی اوقات حاصل اطمینان از ساختار مناسب سایت برای موتورهای جستجو را سئو می گوییم.

سئو را می توان به مجموعه ای از روش ها برای تغییر استراتژیک وب سایت ها شناخت. سئو فرآیند ساده‌ ای نیست تا به راحتی پیاده‌ سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینه‌ ای است. موتور‌های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم ‌های رتبه‌ بندی خود غیر قابل پیش ‌بینی هستند؛ الگوریتم رتبه بندی گوگل حدود 200 نوع معیار است و این وظیفه سئو کاران است تا اطلاعات خود را در این زمینه بروز نگه دارند.

سئو سازی سایت یکی از کار هایی است که سئو کار انجام می دهد.

هدف از سئو کردن سایت چیست؟

هدف کلی ما از سئو کردن سایت و محتواهای سایت ما این است تا خود ر به استاندارد های موتور جستجوی گوگل نزدیک کنیم تا بتوانیم در جستجو های طبیعی در صدر سایت های نمایش داده شده به مخاطب باشیم.

مزایای سئو کردن سایت

  • تاثیر مثبت در بازدید های وب سایت
  • باعث افزایش ترافیک وب سایت
  • برخورداری بهتر رتبه وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو
  • افزایش فروش محصولات
  • ابزاری مناسب برای تبلیغات

سه گام اصلی برای انجام سئو سایت

  1. سئو تکنیکال یا Technical SEO

منظور از Technical Seo (سئوی فنی) بهبود جنبه‌ ی فنی و تکنیکی یک سایت بمنظور افزایش رتبه صفحات آن در موتورهای جستجو می باشد. در اصل تکنیکال سئو، قابل فهم ساختن هرچه تمام‌ تر محتوای یک وب سایت برای موتور جستجو و نیز آسان کردن فرآیند بررسی آن است. به بیان دیگر، با استفاده از سئوی تکنیکال، به موتورهای جستجو کمک می‌ کنید تا راحت‌ تر به سایت شما دسترسی پیدا کند و آن را بررسی، تجزیه و تحلیل کند. دلیل نام‌ گذاری تکنیکال سئو یا سئوی فنی این است که، در اصل این نوع سئو هیچ ارتباطی با محتوای وب سایت شما ندارد و هدف اصلی آن بهینه سازی زیربنا و زیرساخت وب سایت شماست.

  1. سئو داخلی یا On-Page SEO

On Page Seo (سئوی داخل صفحات) فرآیند بهینه سازی محتوای صفحات وب هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران است. چراکه بهینه سازی صفحات برای موتورهای جستجو در این شیوه از بهینه سازی، در گروی بهینه سازی صفحات برای کاربران است. فرآیند سئوی داخلی یا On Page Seo  علاوه بر انتشار محتوای مرتبط و با کیفیت بالا، شامل مواردی از قبیل بهینه سازی عنوان و تصاویر می باشد. با سئوی داخلی، شما وب سایتتان را برای کاربران کاربردی ‌تر و با ارزش ‌تر می‌ سازید. هرچه وب سایتتان از دید کاربران کارآمدتر و مفیدتر باشد، ترافیک و بازدید بیشتری دریافت خواهید کرد؛ و این به معنی ارتقای رتبه شما در موتورهای جستجو می باشد.

  1. سئو خارجی یا Off-Page SEO

Off Page Seo (سئوی خارج از صفحات) به تمام فعالیت‌ هایی که با هدف ارتقای رتبه صفحات در موتورهای جستجو، خارج از وب سایت انجام می ‌گیرد گفته می شود. یک سایت با بک لینک‌ های با ارزش بیشتر، معمولا رتبه بهتری در مقایسه با وب سایتی مشابه با بک لینک‌ های کمتر می‌ گیرد. موتورهای جستجو بک لینک‌ ها را نشانه محتوای با کیفیت قابل ارجاع و استناد در نظر می‌ گیرند. اما بسیاری  Off Page Seo  را همان لینک سازی می ‌پندارند در صورتی که اینگونه نیست و لینک سازی فقط بخش بزرگی از این شیوه بهینه سازی را تشکیل می ‌دهد.

اگر قصد دارید در سایت فروشگاهی خود فروش فوق العاده ای داشته باشید سایت خود را سئو کنید.

همانطور که گفتیم سئو کردن سایت باعث بالا تر رفتن رتبه شما در موتور جستجوی گوگل می شود و سایت شما به افراد بیشتری نمایش داده می شود و زمانی که مخاطب شما موضوع مرتبط را سرچ می کند و سایت شما را در اولین سایت ها می بیند و از وب سایت شما بازدید می کند؛ آن زمان تنها نگرانی شما باید به موقع رساندن محصول یا خدمات به دست مشتری باشد.

دلایل سئو کردن سایت

  1. پیشی گرفتن از رقبا
  2. در صدر سایت های گوگل دیده شدن
  3. مشتریان هدفمند را به سایت جذب کردن.
  4. چند برابر شدن فروش از سایت
  5. سئو در گوگل رایگان است اما تبلیغات در گوگل هزینه دارد.
  6. بالا رفتن ترافیک سایت

افزونه Yoast SEO چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

افزونه Yoast SEO یکی از محبوب‌ ترین افزونه‌ های رایگان ورد‌پرس است. این افزونه دستیابی به بالا‌ ترین استاندارد‌ های سئو‌ی فنی را برای سایت شما آسان می‌ کند و شامل ویژگی‌ های زیر است:

  • تجزیه و تحلیل سئو
  • تجزیه و تحلیل خوانایی
  • بهینه سازی کلمات کلیدی
  • لینک سازی داخلی
  • پیش‌ نمایش اسنیپت
دسته ها

همین الان تماس بگیر
09370741291

پست الکترونیکی
saport@star-web.ir

مشاوره رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید

اگر میخوای کسب کار خودت رو انلاین کنی یا یک بیزینس جدید راه بندازی حتما به یک سایت نیاز داری

پس فرم زیر رو پر کن تا تیم ما با شما تماس بگیرن 

جهت تماس با ما