وردپرس چیست؟

وردپرس  (WordPress) یک سیستم برای راه اندازی و مدیریت محتوای وبلاگ ها و وب سایت ها می باشد که دارای قالب ها و پوسته های رایگان زیادی می باشد و شما بدون نیاز به یادگیری برنامه نویسی میتوانید سایت خود را راه اندازی کنید.

وردپرس با زبان برنامه نویسی پی اچ پی طراحی شده است و توسط مای ‌اس‌ کیوال پشتیبانی می ‌شود. همچنین نسخه ‌ای برای پست‌ گرس ‌کیوال نیز موجود می‌ باشد این سیستم کاملاً رایگان و متن باز است.

وردپرس در ابتدا که سیستم رایگان وبلاگ‌ نویسی بود که امکانات خوبی را در اختیار وبلاگ نویسان قرار می ‌داد و سپس به صورت یک سامانه مدیریت محتوا یا نرم‌ افزار آزاد و متن باز برای مدیریت محتوای سایت‌ ها معرفی شد.

به زبان حرفه ای تر

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا یا (cms) متن باز( open source ) است که با کمک آن می توانید یک وب سایت ایجاد کنید. ز آن‌ جایی که سیستم وردپرس رایگان است، هر کاربری می‌ تواند فایل‌ های مربوطه ‌ی آن را دانلود کرده و استفاده کند. اما وردپرس بخشی از نیازهای کاربران را برآورده می‌ کند و برای شخصی سازی و برآورده کردن سایر نیازها، به متخصص این زمینه نیاز است تا تغییرات لازم را ایجاد کرده و یا سایر امکانات و ابزار مورد نیاز کاربران را فراهم نماید.

تاریخچه وردپرس

مت مولنوگ (Matt Mullenweg) طراح وردپرس طرح خود را در سال 2003 به کاربران عرضه کرد. وردپرس، در ابتدا نرم افزار کد بازی بود که توسط وبلاگ ‌نویسان به طور گسترده مورد استقبال قرار ‌گرفت. بعد ها با بروزرسانی برنامه نویسی این سیستم مدیریت محتوا وردپرس پیشرفته در دسترس کاربران قرار گرفت که می توان از آن برای مدیریت سایت های خبری، شخصی، فروشگاهی و آموزشی استفاده کرد.

ویژگی های وردپرس

  • رایگان بودن

در گام اول رایگان بودن وردپرس محبوبیت آن را چند برابر کرده و بسیاری از افزونه های آن رایگان است و بدون پرداخت هزینه در ورد پرس می توان سایت مورد نظر را طراحی کرد و همچنین برخی از افزونه ها که حالت پرمیوم دارند با هزینه کاملا به صرفه ای عرضه می شوند.

  • کاربری متنوع

یکی از مزیت ‌های وردپرس طراحی انواع سایت‌ با هر هدف و امکاناتی است به عنوان مثال: وبلاگ، وب‌ سایت شخصی، وب ‌سایت تجاری، فروشگاه آنلاین، وب‌ سایت آموزشی، وب‌ سایت کاری و…

  • پشتیبانی مناسب

یکی از موارد مهمی که در هنگام انتخاب سیستم مدیریت باید به آن توجه کرد، سطح پشتیبانی آن و اطلاعات قابل دسترس در کشور شماست. خوشبختانه استفاده از وردپرس در کشور ما برای طراحی سایت بسیار مرسوم است از محبوبیت بالایی برخوردار می ‌باشد، به همین دلیل مطالب و آموزش‌ های لازم، فایل‌ های مورد نیاز و آپدیت ‌ها، به راحتی در دسترس قرار می ‎گیرند.

  • مدیریت آسان

پس از طراحی و شخصی‌ سازی سایت وردپرس خود،نیاز به انتشار محتوا خواهید داشت. اگر با دیگر سیستم‌ های مدیریت محتوا کار کرده باشید، متوجه خواهید شد که مدیریت سایت با استفاده از وردپرس بسیار ساده ‌تر و کاربردی تر است. وردپرس فضای مدیریتی قابل درک و ساده ‌ای دارد و هر فرد مبتدی می ‌تواند از آن استفاده کند.

  • امنیت

بعد از راه‌ اندازی سایت مورد نظر یکی از مهم ترین مسئله ای که باید به آن توجه کنیم، مسئله امنیت در برابر هک شدن است. وردپرس با بروز رسانی‌ های مستمر خود، امنیت سایت‌ ها را تامین می ‌کند. اما نکته ‌ای که باید به آن توجه کرد این است که تضمین ۱۰۰ درصدی امنیت در فضای وب، تقریبا ممکن نیست و ممکن است در صورت استفاده از آخرین ورژن وردپرس باز هم مورد هجوم هکرها قرار بگیرید و دلیل آن احتمالا استفاده از هاست یا افزونه‎ های نا معتبر می باشد. بنابراین فراموش نکنید که در طراحی وب‌ سایت امنیت را از همه لحاظ تامین کنید.

  • نصب آسان و راحت

یکی از اصلی ترین ویژگی‌ های وردپرس نصب آسان آن است. به شکلی که در عرض چند دقیقه یک فرد نه چندان حرفه‌ ای، توانایی نصب و ایجاد صفحات جدید را خواهد داشت. سادگی و بدون دردسر بودن راه‌ اندازی این سیستم مدیریت محتوا، باعث شده است که در بین طراحان سایت از محبوبیت ویژه ‌ای برخوردار باشد.

  • قابلیت ایجاد بخش‌ های گوناگون

پس از طراحی قالب وردپرس، می‌ توانید با اضافه کردن انواع افزونه، هر بخشی که در سایت خود با توجه به کاربری آن نیاز داشتید را به وجود آورید. به عنوان مثال سایت مورد نظر شما یک سایت فروشگاهی است و برای سایت فروشگاهی بخش ‌هایی نظیر درگاه پرداخت، سبد خرید و… نیاز است تا تعریف شود و این امکان به راحتی با استفاده از افزونه‌ ها انجام پذیر می باشد.

چرا از وردپرس استفاده کنیم؟

چون شما با استفاده از این سیستم می ‌توانید بدون کد نویسی و هیچ تخصص خاصی سایت خود را راه‌ اندازی کنید. همین ‌طور این امکان وجود دارد تا کار با این سیستم را در زمان بسیار کوتاهی یاد بگیرید، چراکه استفاده از این سیستم بسیار آسان می ‌باشد.

در صورتی‌ که بخواهید برنامه‌ نویسی سایت و طراحی وب را آموزش ببینید نیاز به صرف هزینه و زمان بسیار زیادی هستید. بنابراین با استفاده از سیستم‌ های مدیریت محتوا شما قادر خواهید بود سایت‌ های داینامیک(پویا) را راه‌ اندازی کنید

اما چرا وردپرس؟ وردپرس بهترین و پرطرفدارترین سیستم مدیریت محتوای جهان است و البته از همه مهم‌ تر رایگان بودن وردپرس است. سایت‌ های بزرگی همچون فیسبوک و CNN از این سیستم مدیریت محتوا استفاده می ‌کنند.

اکثر سایت ‌های دنیا از وردپرس استفاده می ‌کنند. طبق آخرین آمارها بیش از 30% از سایت‌ های جهان از وردپرس استفاده می ‌کنند که این آمار خوبی است و نشان‌ دهنده محبوبیت این سیستم مدیریت محتوا در بین سایت‌ های جهان است. از سایت‌ هایی که از وردپرس استفاده می ‌کنند، می ‌توان از وبلاگ فیسبوک و سایت Birds Angry و Google Ventures و سایت کوکاکولا و NY Times نام برد. وردپرس بیش از سیزده سال است که در حال فعالیت بوده و تا امروز بیش از ۵۰ میلیون وب‌ سایت از وردپرس استفاده می ‌کنند.

سئو (سازگار و بهینه شده برای گوگل)

این امر کاملاً طبیعی است که صاحبان کسب ‌و کارهای اینترنتی بخواهند از دیگر رقیب های خود در عرصه فعالیتیشان پیشی بگیرند، تمامی صاحبان کسب ‌و کارهای اینترنتی خواستار در اولویت قرار گرفتن سایت خود هستند. یکی از مواردی که در این مورد به شما کمک بسیار زیادی می ‌کند سئو بالای سایت شما است. در واقع شما با دریافت سئو بالا از طرف گوگل این فرصت را دارید که زمانی که کاربر موضوعی را جست ‌و جو می ‌کند گوگل ابتدا سایت شما را برای آن کاربر به نمایش دربیاورد.

اول از همه باید بدانید که اصلاً سئو چیست؟ سئو در واقع یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است و هر سایتی برای اینکه دیده شود نیاز به تلاش در زمینه سئو دارد.

دسته ها

همین الان تماس بگیر
09370741291

پست الکترونیکی
saport@star-web.ir

مشاوره رایگان

اطلاعات تماس خود را وارد کنید

اگر میخوای کسب کار خودت رو انلاین کنی یا یک بیزینس جدید راه بندازی حتما به یک سایت نیاز داری

پس فرم زیر رو پر کن تا تیم ما با شما تماس بگیرن 

جهت تماس با ما